Zasady zdrowego stylu życia

Niezdrowe odżywianie, brak aktywności fizycznej, niedostateczna ilość snu i relaksu – to najczęstsze przyczyny chorób i dolegliwości organizmu. Jak temu zapobiec? Wystarczy po prostu zmienić tryb życia na zdrowszy.

Jeśli chcesz zmienić swój tryb życia – poznaj podstawowe zasady. Wprowadzaj zmianę powoli, małymi krokami, aby organizm nie zbuntował się przeciwko radykalnej metamorfozie. Poniżej prezentujemy osiem kluczowych zasad zdrowego stylu życia.

Po pierwsze: odżywianie

Jakość pożywienia, które przyjmuje przeciętna jednostka pozostawia wiele do życzenia. Genetycznie modyfikowana żywność, brak odpowiedniego bilansu w diecie, niepełnowartościowe zamienniki – to wszystko przyczynia się do dolegliwości układu pokarmowego. Zła dieta może skutkować również nadwagą, otyłością, niedowagą.

Zmodyfikuj swoje nawyki żywieniowe – wyłącz z diety niezdrową żywność, opracuj odpowiedni bilans i przede wszystkim – jedz regularnie.

Po drugie: aktywność ruchowa

Ruch to zdrowie. Każdy lekarz potwierdzi tę tezę. Wszakże aktywność fizyczna stymuluje organizm i narządy wewnętrzne do wydajniejszej pracy, poprawia ukrwienie i samopoczucie.

Staraj się ćwiczyć minimum 3-4 razy w tygodniu. Czas treningu nie powinien być krótszy, aniżeli kilkadziesiąt minut (zaleca się realizować 45-60 minutowe sesje). Istotna jest również intensywność realizowanego treningu. Według naukowców, najefektywniejszy trening jest wówczas, gdy realizujemy go z intensywnością równą 75-80% tętna maksymalnego.

Po trzecie: sen

Podczas snu w organizmie zachodzą niezwykle ważne czynności regeneracyjny. Ciało zostaje przygotowane do kolejnego dnia i kolejnych zadań. Bez snu trudno o siły witalne i fizyczne w dniu następnym. Śpij minimum 6-8 godzin dziennie. Mniejsza dawka snu może negatywnie odbijać się nie tylko na Twojej energii (a raczej jej braku), ale także na zdrowiu.

Kluczowe dla efektywności Twojego snu są również jego warunki. Zadbaj o to, aby nie było dystraktorów, Twój materac był wygodny, a miejsce wyciszone, wywietrzone i odpowiednio wyziębione (zalecana temperatura w sypialni powinna oscylować w granicach 19-21 stopni Celsjusza).

Po czwarte: stres

Czynniki stresogenne pojawiają się wszędzie. W pracy, w domu, w szkole – miejsce nie ma najmniejszego znaczenia. Stres może przyczyniać się do rozwoju chorób i złego samopoczucia.

Ogranicz ryzyko występowania czynników stresogennych. Staraj się unikać sytuacji w których Twoje ciało będzie poddawane tym silnym, negatywnym emocjom.

Po piąte: relaks

Twoje ciało i umysł potrzebują odprężenia. Nabierasz wówczas sił psychofizycznych do działania. Relaks musi stanowić ważny element życia. Codziennie należy poświęcać na ten element co najmniej kilkadziesiąt minut.

Forma relaksacyjna w praktyce jest dowolna. Możesz zarówno praktykować jogę i medytować, jak i czytać dobrą książkę czy oglądać ciekawy film. Istotne jest jednak to, aby podać organizm całkowitemu wyciszeniu i wyeliminować/zapomnieć o wszelkich negatywnych emocjach.

Po szóste: badania
Nadal wielu Polaków zapomina o tym, że łatwiej zapobiec, niż wyleczyć. Tyczy się to dosłownie każdej przypadłości i defektu. Dlatego też, profilaktycznie należy badać swój organizm.

Regularnie należy realizować badania laboratoryjne: kału, krwi oraz moczu. Dzięki temu, szansa na zdiagnozowanie nieprawidłowości w zarodku jest znacznie większa. Ponadto, warto pamiętać o realizacji badań takich jak mammografia (kobiety) czy kontrola prostaty (mężczyźni).

Po siódme: rezygnacja z używek
Wiele osób błędnie zakłada, że niewielka dawka używek (alkoholu, papierosów czy narkotykach) nie wyrządza wielkiej krzywdy. Otóż, jest to zdecydowanie błędne założenie, które wielokrotnie już zostało zweryfikowane przez rzeczywistość.

Nawet niewielkie ilości alkoholu czy dymu tytoniowego są zagrożeniem dla naszego zdrowia. Zanieczyszczają nasz organizm, czego konsekwencją są liczne defekty i choroby.

Po ósme: regularna detoksykacja
Jak pokazują badania, tylko 22% Polaków regularnie oczyszcza swój organizm z toksyn. To błąd, którego skutkiem są liczne defekty zdrowia oraz urody.

Detoksykacja to element zdrowego trybu życia, który zagwarantuje nam znaczne ograniczenie toksyn i innych szkodliwych substancji w organizmie. A tych przecież dostarczamy niemało. Toksyny znajdują się bowiem wszędzie: w powietrzu, wodzie, glebie czy pożywieniu.

Leave us a Message