Czy aerobik to najlepszy sposób na redukcję zbędnych kilogramów?

na redukcję zbędnych kilogramów

Według najnowszych szacunków, zbyt duża ilość tkanki tłuszczowej może dotyczyć nawet 50% społeczeństwa.

Nadwaga, a jej redukcja – rozmaite formy odchudzania

W dzisiejszych czasach trudy odchudzania można podejmować w różnych formach i różnych warunkach. Jednym z takowych miejsc są kluby fitness, którym częściowo pragniemy poświęcić dzisiejszą publikację.

Klub fitness to nic innego jak miejsce spotkać osób trudniących się aerobowymi formami ćwiczeń. Oferta takich klubów zwykle jest bardzo szeroka i zawiera zajęcia dostosowane do niemal wszystkich. Wszak, form aerobiku jest co najmniej kilkadziesiąt.

Aerobik na odchudzanie – czy warto?

Aerobik na odchudzanie

Według wielu ekspertów, ćwiczenia aerobowe są najefektywniejszą formą treningu redukcyjnego. W zasadzie – trudno się z tym nie zgodzić. Tym bardziej, że definicja terminu „aerobik” jest bardzo szeroka i obejmuje takie czynności jak: bieganie, jazda na rowerze czy pływanie.

Aerobik kojarzony jest głównie z układem ruchowym realizowanym do muzyki. Tak było do niedawna – dzisiaj, aerobikiem nazywamy wszystkie czynności, które spełniają trzy kluczowe zasady dotyczące objętości, formy oraz intensywności, a mianowicie:

  1. Objętość sesji treningowej (długość zajęć) musi wynosić minimum 30 minut.
  2. Forma ćwiczeń powinna gwarantować rozwój całego ciała (trening ogólnorozwojowy).
  3. Intensywność treningu powinna wynosić nie mniej niż 60% i nie więcej niż 85% tętna maksymalnego konkretnej jednostki.

Jakie formy treningu aerobowego są najskuteczniejsze?

Ze względu na mnogość form treningu aerobowego, wiele osób zastanawia się nad tym – który ze sposobów wybrać, aby móc cieszyć się najlepszą efektywnością. Otóż dobór konkretnej formy uwarunkowany jest indywidualnie i opiera się między innymi na – możliwościach danej jednostki, wadze, wieku oraz prowadzonym trybie życia. Oczywistym jest bowiem to, że osoby starsze z nadwagą powinny trenować inaczej, aniżeli młode, prowadzące aktywny tryb życia jednostki.

Ile można schudnąć trenując aeroby?

Jak już zdążyliśmy ustalić, trening aerobowy to najlepszy sposób na redukcję zbędnych kilogramów. Co to oznacza w praktyce? Ile można schudnąć trenując bieganie, jazdę na rowerze czy pływanie? Jak skuteczne są aeroby?

Odpowiedź na powyższe pytanie – niestety – nie jest jednoznaczna. Wszak tempo redukcji zbędnych kilogramów zależne jest od szeregu rozmaitych czynników, między innymi diety, suplementacji czy uwarunkowań genetycznych. Natomiast warto mieć świadomość, że stawiając na ćwiczenia aerobowe mamy pewną gwarancję, że efektywność tychże ćwiczeń będzie stała na najwyższym poziomie.

Kiedy zadbamy o deficyt kaloryczny na poziomie 10-15% CPM, dobre suplementy diety oraz będziemy trenować aeroby 3-4 razy w tygodniu, proces redukcyjny powinien osiągać tempo w granicach 1 kilograma tygodniowo. Oznacza to, że w skali miesiąca możemy zredukować od 3 do nawet 5 kilogramów.

Leave us a Message